מדפסת תלת מימד SLA

חברת מפעיל מחזיקה בידע נרחב ובציוד מתקדם בתחומי ההדפסה והסריקה בתלת מימד. אנשי הצוות של חברתנו מלווים את הלקוח במיפוי צרכיו ובהתאם לכך ניתנים פתרונות מותאמים אישית לדרישות. הפתרונות כוללים את מדפסות תלת המימד הטובות בעולם, המושתתות על טכנולוגיות שונות ומתאימות לקשת רחבה של היקפי הדפסה ושימושים, ביניהם הדפסות של אב טיפוס, חלקים סופיים לשימוש, מכלולים ורכיבים בסדרות קצרות, ובסדרות בינוניות, ועוד.

כאמור, אנו מסייעים בבחירת המדפסות המתאימות ביותר, כגון FDM, SLS ו- SLA (Stereo lithography), וכן באפיון חומרי ההדפסה המתאימים למדפסת ולמשימה, כגון שרף נוזלי המכונה רייזין, סליל חוטי, אבקות וכדומה. כלל החומרים והמדפסות מגיעים מהיצרניות העולמיות המובילות, כאשר המגוון הרחב של חומרי הגלם מאפשר גמישות מרבית בבחירת היישום הנדרש לפי צרכי ודרישות הלקוח.

כמה דברים שכדאי לדעת על מדפסות SLA

כידוע, בהדפסת תלת מימד נוצרים אובייקטים תלת מימדיים, כאשר עם התפתחות הטכנולוגיה ניתן לייצר צורות גיאומטריות יותר ויותר מורכבות, להגדיל את הגמישות העיצובית ולהפחית פסולת. מדפסת תלת מימד  slaהנקראת לעיתים גם מדפסת שרף (רייזין), מבוססת על טכנולוגיה המכונה סטריאוליתוגרפיה. זוהי שיטה העושה שימוש בשרף פוטופולימרי נוזלי, שעובר התקשות בחשיפה לקרן לייזר. קרן הלייזר נעה בתבנית שנקבעה מראש ומקשה את שכבות השרף בזו אחר זו עד שהאובייקט מושלם. ניתן לייצור בשיטה זו, אובייקטים בעלי גיאומטריה מורכבת וברזולוציה גבוהה, ולכן היא מצוינת ליצירה של חלקים עדינים או קטנים.

למעשה, מדפסת תלת מימד שרף היא מהפיתוחים הראשונים בתחום הדפסת תלת המימד. בטכנולוגיה הזו, המשטח שעליו הדגם מודפס שקוע אל תוך מיכל שקוף עם תמיסת השרף, מה שמשאיר תמיסה דקה מאוד על המשטח העליון. כאמור, קרן הלייזר נעה וגורמת למיצוק של החומר הפולימרי על המשטח בהתאם לתכנון, וכך נוצרת השכבה הראשונה. לאחר שהשלב הראשון הושלם, המשטח מוגבה מעט על מנת שהקרן תמצק את השכבה השנייה, וכך ממשיכים אל השכבות הבאות. לאחר שמסתיים התהליך, עובר הדגם שהודפס הקשחה בקרינת UV במטרה לשפר את התכונות המכאניות.

יתרונה הגדול של השיטה, שמצויה בשימוש נרחב, טמון באפשרות לקבל גימור איכותי של המשטח, גיאומטריה מורכבת, רזולוציה גבוהה ומודלים מדויקים וחלקים מוכנים תוך יום אחד. בתור שכזו, היא משמשת בין היתר במדפסות המייצרות ציוד רפואי, דנטלי ואודיולוגי, להנדסה, מחקר ופיתוח, חינוך ואקדמיה, תעשייה ועוד – בדגש על חלקים קטנים ועדינים. מאידך, כמו כל טכנולוגיה של הדפסת תלת מימד, גם ל- SLA יש אתגרים, נדרש בה עיבוד משלים להסרת שרף עודף ועלותה הגבוהה יותר מטכנולוגיית FDM.

שתי דוגמאות למדפסות תלת מימד SLA

חברתנו מציעה דגמים שונים של מדפסות בכל טכנולוגיית הדפסת תלת מימד, וכך גם ב- SLA. הנה שתי דוגמאות נבחרות:

  1. Asiga MAX- זוהי סדרת המדפסות המתקדמת ביותר עבור מחקר ופיתוח, המצטיינת בקומפקטיות, בפרודוקטיביות וברזולוציה גבוהה. למעשה, איכותן המעולה של מדפסות אלו והיכולת לייצר חלקים באופן מדויק ועקבי, הביאו למהפכה בתחום הכנת החלקים הפונקציונאליים ואבות הטיפוס לתעשיות המכשור הרפואי, לרבות ברפואת שיניים, מחקר ופיתוח אקדמי ואודיולוגיה. סדרה זו מורכבת ממספר מדפסות, ביניהן גם דגמי MAX X עם הרזולוציות הגבוהות ביותר, כאשר אפשר לבחור במדפסת עם 3 רמות של רזולוציית פיקסל (עד 27 מיקרון), מה שנותן יתרון חשוב בענף המיקרופלואידיקה. יש לציין כי בספרייה הפתוחה של חברת Asiga יש יותר מחמש מאות סוגי חומרים, וקיימת גם אופציה לבנות פרופיל הדפסה לחומרים בלתי מאופיינים לפי דרישות הלקוח.
  2. NEXA XIP – זוהי מדפסת  slaשולחנית מהירה המסוגלת לייצר מודלים באיכות גבוהה, בשילוב מימדים קטנים ונפח גדול של בנייה. המדפסת פועלת על טכנולוגיית SLAm שהינה מהירה במיוחד ומייצרת אובייקטים ברזולוציות גבוהות עם פני שטח חלקים, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור תעשיות הרפואה, ההנדסה, מחקר ופיתוח, ציוד רפואי, דנטלי, אודיולוגיה, מוסדות חינוך ועוד. כאמור, מדפסת זו משלבת מימדים קטנים ונפח גדול של בנייה – 4.8 ליטר, כאשר המערכת כוללת מכשיר יעיל לשטיפה והקשיה להשלמת התהליך עם סיום ההדפסה. גם כאן קיימת ספרייה פתוחה לחומרים עם מגוון תכונות מכאניות. יש לציין כי חברתנו מציעה גם את דגם XIP pro בנפח בנייה גדול במיוחד של 19.3 ליטר.

למידע נוסף אודות מדפסות תלת מימד בטכנולוגיות שונות, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת מפעיל בטלפון 03-9183333