כיול מדפסת תלת מימד

כיול מדפסת תלת מימד נועד להבטיח כי כל ההדפסות המבוצעות יצאו אחידות. לשם כך, יש להשקיע זמן מסוים בכיול המדפסת, השכבה הראשונה, והגדרות נוספות, הדבר חיוני ליעילות ולאיכות ההדפסה. בשורות הבאות תובא סקירה כללית של שלבי הכיול.

מכיילים את השכבה הראשונה

כיול השכבה הראשונה הוא שלב משמעותי ואף קריטי, שכן מרחק גדול או קרוב מדי של הזרבובית אל הלוח יוביל לכישלון של ההדפסה. על מנת לשפר את השכבה הראשונה, יש לכוון את ההיסט של ציר Z, האומר למדפסת כמה היא יכולה להתקרב ולהתרחק מהלוח, כך שהשכבה תהיה צמודה לגמרי אליו. למשל, אם רואים שהשכבה הראשונה מתקלפת, הרי שיש להפחית את ההיסט, ואם רואים שהיא מעוכה או שהזרבובית נכנסת לתוכה, צריך להגדיל את ההיסט.

מכיילים את מנועי הצעד, המכבש והצירים

מנועי הצעד הם מנועים בעלי סיבוב קטן המזיז את המכבש או הצירים באופן מדויק. לכן, הכיול שלהם מצריך קביעת היחס בין מספר צעדים למרחק. כדי לעשות זאת מתחילים עם השוואה בין ההדפסה בפועל לבין הגדרות המדפסת, ובמידה שקיימות אי התאמות מתקנים אותן על ידי שליחת קובץ פקודה המתייחס למספר צעדי המנוע לכל מילימטר של חוט. כעת מסמנים על החוט והפילמנט בערכים מדויקים ומודדים את המרחק, מודדים מחלקו העליון של המכבש עד לנקודה, ובמידה שיש התאמה כבר קיים כיול נכון. אם לא, צריך לשנות את מספר הצעדים למילימטר, ולשלוח למדפסת פקודה המציינת ושומרת את הערך החדש.

לאחר מכן מכיילים גם את צירי המדפסת, בדומה לכיול הנ"ל אך כעת מלווה בהדפסה. לדוגמא, ניתן להדפיס קובייה או עיצוב קטן אחר, ולאחר ההדפסה לבדוק את המימדים בכל ציר. במידה והערכים תואמים הצירים מכיולים, ובמידה שלא, שוב יש לשלוח פקודות המציינות את הערכים החדשים ושומרות אותם.

מכיילים את הפילמנט והטמפרטורה

הגדרות הפילמנט ניתנות על ידי היצרן והן משתנות בין הגלילים, החומרים והצבעים. מלבד הקפדה על ההנחיות, בכל פעם שמתחילים גליל חדש יש למדוד את קוטרו באופן מדויק מאוד, ובכמה נקודות לאורך הסליל, לקחת את הממוצע ואת הערך הזה להזין כקוטר החוט.

באשר לטמפרטורה, ישנן לא מעט אפשרויות זמינות ברשת האינטרנט להדפסה של מגדל טמפרטורה, כלומר הפרדה לגבהים שונים של בלוקים, כאשר כל בלוק מודפס בטמפרטורה שונה. לאחר ההדפסה ניתן לבצע ניתוח של הבלוקים ולהבין מהי הטמפרטורה האידיאלית להדפסה של החומר הספציפי. במידה ולא ניתן לבצע הדפסה בגבהים וטמפרטורות שונות במדפסת, יש צורך להכניס פקודות המגדירות את הטמפרטורה של המכבש. כלומר, יש לקבוע באופן פרטני את הגובה ואת הטמפרטורה של כל בלוק, ושוב – לבצע בדיקה על התוצאות כדי לקבוע מהי הטמפרטורה האידיאלית לעבודה עם חומר זה.

למידע נוסף אודות חומרים ומדפסות תלת מימד, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת מפעיל בטלפון 03-9183333