איך משפרים איכות רכיבה עם Sinterit – יזמים יצרו בתלת ממד תופסנים לרכיבה אתגרית

שני רוכבי אופניים נלהבים ריקרדו, מהנדס מכאני ואנדרה, רופא וטכנולוג, החליטו לשפר את איכות רכיבת השטח שלהם ולייצר בטכנולוגית תלת ממד תופסנים בולמי זעזועים באמצעות מדפסת Lisa Pro מבית Sinterit. ההחלטה לפתח וליצר מוצר זה עלתה לאחר שהיזמים גילו שהתופסנים היחידים הקיימים כיום בשוק הם תופסני גומי למניעת החלקת הידיים, והחליטו לקחת את התופסנים שלהם צעד אחד קדימה, לעצב אותם מחדש, להפוך אותם לאביזר המונע זעזועים (תכונה חשובה מאד להגנה מפני פציעות)  ובכך, לשנות את חווית הרכיבה. הערך המוסף האמיתי מאחורי התופסנים של NIRI הוא התאמה אישית – מציאת הפתרון המתאים ביותר לכל רוכב, בהתאם למשקלו ולניסיון הרכיבה שלו.

רקע

רוכבי אופני שטח חשופים לסיכונים ואתגרים בעת הרכיבה. על מנת להתגונן מפני פציעות אפשריות, בלימת זעזועים הנה קריטית.

הפתרון

מנהלי חברת NIRI בחנו את האופציות הקיימות כרגע בשוק וגילו כי  היחידים הקיימים הם תופסני גומי למניעת החלקת הידיים. לכן, החליטו לקחת את התופסנים שלהם צעד אחד קדימה, לעצב אותם מחדש, להפוך אותם לאביזר המונע זעזועים המשנה לחלוטין את חווית הרכיבה. הרעיון העומד מאחורי התופסנים של NIRI הוא התאמה אישית – מציאת הפתרון המתאים ביותר לכל רוכב, בהתאם למשקלו ולניסיון הרכיבה שלו.

הבחירה בתלת ממד

במסגרת לימוד הנושא התוודעו היזמים ליתרונות טכנולוגיית התלת ממד, ובעיקר ליעדים המרכזיים של הדפסה בתלת ממד: להפוך את הפעולות לקלות יותר, מהירות יותר וכלכליות יותר, וכן לעובדה שבאמצעות תלת ממד ניתן לייצר במהירות מודלים ולבדוק אותם לפני ייצור סופי.
מספר אנדרה: "אספנו נתונים מרכיבת שטח בתנאי מזג אוויר שונים ומאתגרים, נתחנו אותם והשווינו מוצרים שונים ואבי טיפוס שונים עד שמצאנו את התנהגות הבלימה הטובה ביותר לתנאי רכיבה שונים (משקלים, רמות רכיבה, סוגי קרקע ועוד). בסופו של דבר הצלחנו לייצר תופסנים ברמה אחרת.

תוצאות סופיות

בזכות טכנולוגיית SLS המוצרים הסופיים לא רק עמידים, אלא גם קלים (49 גרם בלבד) ודקים – ולאיכויות אילו לא ניתן היה להגיע בטכנולוגיות אחרות.

במשך שנים, טכנולוגיית התלת ממד התעשייתית הייתה שמורה לחברות גדולות מאד בלבד. כיום עם מדפסות ליסה פרו אפשר לייצר בתלת ממד באיכות תעשייתית ובעלות אטרקטיבית. "משני חבר'ה עם רעיון הפכנו לחברה, הגשמנו חלום והוצאנו לפועל את הרעיון שלנו" אומר ריקרדו, אחד המייסדים.

Konrad Głowacki ממייסדי חברת סינטריט, יצרנית מדפסות ליסה, אומר: "אנחנו בחברה מאמינים שהיצירה האנושית היא ללא גבולות ונקודת פתיחה זו היא הכוח המניע אותנו. מדפסות ליסה הן מהפיכה של ממש. מדובר בטכנולוגיה שהיא Game Changer עבור כל יצרן שיש לו קונספט ייחודי ושונה. במובן זה, התופסנים של NIRI הם מודל לחיקוי והגשמת הפילוסופיה שלנו והם עתידים לשנות את איכות רכיבת השטח בעתיד".