FDM/FFF

מדפסות בטכנולוגיית (Fused Deposition Modeling) FDM או בשמה הנוסף: (FFF) Fused Filament ,Fabrication עושות שימוש בחומר תרמו פלסטי שמתרכך בחימום וניתן לעיצוב. חומר זה מגיע כסליל ואילו ראש ההדפסה משנה את מיקומו ומפזר את החומר המותך עד לבניית המודל שכבה אחר שכבה.

טכנולוגיה זו מיועדת לייצור אבי טיפוס ומוצרים סופיים. אנו במפעיל משווקים מספר דגמים מובילים בטכנולוגיה.

Ultimaker – מדפסת תלת ממד שולחנית מקצועית, המותג ההולנדי הוותיק והמוביל בתחום בעולם
Bambu Lab  – מותג סיני צעיר ומצליח המספק למשתמשים חווית הדפסה תלת-ממדית מתקדמת עם תמורה טובה לעלות המדפסת.
MiniFactory – מדפסת תלת ממד תעשייתית מקצועית, להדפסה בחומרים אולטרה פולימרים וחומרים מרוכבים.
בחירת החומר הנכון ליישום הספציפי שלכם, היא קריטית להצלחת ההדפסה התלת מימדית אותה אתם מתכננים.
אנו במפעיל מציעים את מגוון החומרים הרחב ביותר בישראל, להדפסה בטכנולוגיית FDM, בכלל זה חומרים של BASF  יצרנית חומרי ה גלם המובילה בעולם ליישומים שונים בתעשיות השונות: הרכב והחלל, תעשייה, הנדסה, רפואה ומוצרי צריכה ועוד

מוצרים

UltiMaker Factor 4

UltiMaker Factor 4

המדפסת המקצועית הטובה ביותר הפכה לעוד יותר טובה - אמינות וחזרתיות ללא תחרות
עוד פרטים
UltiMaker S7 Pro Bundle

UltiMaker S7 Pro Bundle

המדפסת המקצועית הטובה ביותר הפכה לעוד יותר טובה - אמינות וחזרתיות ללא תחרות
עוד פרטים
UltiMaker S5 / Pro Bundle

UltiMaker S5 / Pro Bundle

הדפיסו בקלות חלקים גדולים יותר עם תאימות למאות חומרים מובילים בעולם, ממשק מגע עטור פרסים, זיהוי והתראה בסיום סליל חומר הגלם
עוד פרטים
UltiMaker S3

UltiMaker S3

קומפקטית ומקצועית - עם תאימות לחומרים מרוכבים וממשק מגע נוח לתפעול
עוד פרטים
UltiMaker 2+ Connect

UltiMaker 2+ Connect

הכניסה שלך לעולם התלת ממד, עם מסך מגע חדש ויכולות הדפסה מרחוק
עוד פרטים
Bambu Lab X1E Series

Bambu Lab X1E Series

מדפסת תלת מימד חדשנית ומהירה ביותר המיועדת למקצוענים. עם אפשרות עבודה אופליין
עוד פרטים
Bambu Lab X1 Carbon Series

Bambu Lab X1 Carbon Series

מדפסת תלת מימד חדשנית ומהירה ביותר המיועדת למקצוענים, בעלת תא מחומם עם תכונות מתקדמות
עוד פרטים
Bambu Lab P1S Series

Bambu Lab P1S Series

מדפסת תלת מימד חדשנית ומהירה ביותר המיועדת למקצוענים. עם תכונות מתקדמות
עוד פרטים
miniFactory

miniFactory

מדפסת תלת ממד תעשייתית לאולטרה פולימרים וחומרים מרוכבים בעלי ביצועים גבוהים, עם תא ההדפסה המחומם המגיע ל-250°C
עוד פרטים
UP BOX 600

UP BOX 600

בעלת ביצועי הדפסה איכותיים ונפח הדפסה ענק של 400*500*600 מ"מ
עוד פרטים
Up 300

Up 300

מספקת ביצועי הדפסה איכותיים
עוד פרטים
UP BOX plus

UP BOX plus

מדפסת אמינה ומשתלמת, הצעד הראשון לכניסה קלה לעולם התלת מימד.
עוד פרטים
טען עוד

היתרונות שלנו

בית אחד למותגים המובילים בעולם

מגוון פתרונות וטכנולוגיות ליישומים שונים

ליווי מקצועי בהתאמת הטכנולוגיה והטמעתה

תמיכה ושרות On-site בפריסה ארצית

כתבות

תלת ממד
26.07.23
FDM לעומת SLS – האם אפשר להשוות?
בכל פעם שיצרן מדפסות תלת מימד משווה בין טכנולוגיות שונות, זה נשמע מסובך. במיוחד כאשר הוא מייצר רק אחד מהסוגים המושווים. הכתבה הזו לא נועדה להעצים טכנולוגיה אחת על פני האחרת. לא נחפש את הטוב, הרע והמכוער בין טכנולוגיות התלת ממד הפופולריות. כולם חשובים ומייצרים את הערך הייחודי שלהם. FDM היא טכנולוגיית הדפסה תלת מימדית […]
לכתבה
הדפסה
24.07.23
ערכת הדפסה במתכת של UltiMaker
/*! elementor – v3.14.0 – 18-06-2023 */ .elementor-column .elementor-spacer-inner{height:var(–spacer-size)}.e-con{–container-widget-width:100%}.e-con-inner>.elementor-widget-spacer,.e-con>.elementor-widget-spacer{width:var(–container-widget-width,var(–spacer-size));–align-self:var(–container-widget-align-self,initial);–flex-shrink:0}.e-con-inner>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container,.e-con-inner>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer,.e-con>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container,.e-con>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer{height:100%}.e-con-inner>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer>.elementor-spacer-inner,.e-con>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer>.elementor-spacer-inner{height:var(–container-widget-height,var(–spacer-size))} /*! elementor – v3.14.0 – 18-06-2023 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px} קיט הרחבת מתכת של UltiMaker   חלקי מתכת מורכבים עשויים להיות פשוטים יותר תגלו מגוון חדש של יישומי הדפסת תלת מימד מתכת על ידי שדרוג ה-Ultimaker  עם קיט הרחבת מתכת. זרימת העבודה […]
לכתבה
תלת ממד
23.03.23
עפים על התלת מימד
תלמידים בבית ספר בהולנד השיקו "טיל" שבנו במדפסת תלת מימד  בית ספר  Vathorst  בהולנד מציע שיעורי "הדפסה בתלת מימד" כקורס בחירה לתלמידים המעוניינים ללמוד על טכנולוגית התלת מימד..בשלב הראשון נבנתה מדפסת תלת מימד בכיתה, ולאחר מכן, עשו בה התלמידים שימוש לצורך בניית חלקים של בקבוק טיל הפועל על לחץ מים. ויש ערכים מוספים מעבר לכיף […]
לכתבה

לקוחות מספרים

מה לראלי ולמדפסת תלת ממד?

עם הניסיון שלו, הוא ידע בדיוק את הדרישות הגבוהות לחלקי החילוף בספורט המוטורי. רק כמה חודשים ומספר חלקים מודפסים בתלת מימד לאחר מכן, ג'ארי-מאטי דוחפת את מכונית הראלי עד הקצה ויוצאת לעבר תחרויות אמיתיות.

/*! elementor - v3.14.0 - 18-06-2023 */
.elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px}

הסיפור מאחורי ההשקעה

ג'ארי-מאטי לטוואלה היה סביב מכוניות ראלי כמעט כל חייו. הוא הפך את התשוקה שלו לעבודתו בהיותו נהג ראלי אך גם בהיותו יזם. חברת JML-Sports שלו מתמקדת בבנייה מחדש של מכוניות "פולחן" של 80' ו-90' למכוניות ראלי היסטוריות. הזמינות של חלקי חילוף לאותן מכוניות מוגבלת ביותר והייצור בדרך כלל מסובך ויקר.

כדי להשאיר את מכוניות ה"כת" על הבמה, ג'ארי-מתי וצוותו קיבלו החלטה חדשנית להשקיע בהדפסת תלת מימד ולהתחיל לייצר חלקי ספורט מורכבים בעצמם. עם הדפסת תלת מימד, הצוות יכול להאיץ משמעותית את ייצור החלקים ובחלק מהעלות של ייצור מסורתי. מה שבעבר לקח מספר שבועות לייצור הפך כעת לייצור בן לילה תחת קורת גג משלהם.

ב-JML-Sports הכל מתרחש באותו חלל, מה שהופך את ייצור החלקים לפי דרישה למהיר חסר תקדים. נמצא צורך בחלק במכונית, המהנדס מודד את המידות הנדרשות ומתכנן דגם תלת מימדי שיתאים. לאחר מכן החלק מודפס ונבדק במקום. במקרה הטוב, זה קורה תוך שעות, ללא כלים מיוחדים, תבניות או שיטות ייצור רב-שלביות. ברוב המקרים הם יכולים אפילו להתעלות על החלק המקורי עם הגרסה המודפסת בתלת מימד. כעת הצוות יכול להדפיס חלקים בתלת מימד המסוגלים להתמודד עם כימיקלים, טמפרטורות גבוהות ולחץ מכני רק על ידי בחירה מתוך תיק החומרים.

/*! elementor - v3.14.0 - 18-06-2023 */
.elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block}

הפרויקט הנוכחי של JML-SPORTS

לפני כשנה התחיל ג'ארי-מאטי את אחד מפרויקטי מכוניות הראלי הנוכחיים שלו. טויוטה סליקה ST165 מונעת על ידי מאטס ג'ונסון, המכונית הזוכה בראלי השבדי הבינלאומי ב-1992 נמסרה לג'ארי-מאטי. המכונית הגיעה בחלקים, אשר כעת נבנתה מחדש לחלוטין על ידי הצוות. במהלך הבנייה מחדש, התברר שחסרים במכונית חלקים קריטיים שקשה או בלתי אפשרי להשיג.

כניסת טורבו עם זרימת אוויר אופטימלית

בזמן שהצוות בנה את הסליקה, הם הבחינו בצינור צריכת טורבו חסר. מסות גדולות של אוויר זורמות דרך הצינור, ולכן נדרשות חוזק מכני גבוה ועמידות בחום טובה. עם הדפסת תלת מימד, הצוות הצליח להתאים את החלק בצורה מושלמת ולמטב את זרימת האוויר כדי להשיג את הביצועים הטובים ביותר האפשריים.

נקודות מפתח של צינור כניסת טורבו מודפס בתלת מימד:

✔הקוטר המשתנה של הצינור עבר אופטימיזציה לזרימת האוויר ולהתאמה מצוינת למיקום המקורי במכונית.
✔מהרעיון לחלק פונקציונלי תוך שעות ועם שבריר מהעלות לעומת החלק המקורי.
✔החלק נבדק בלחץ ולחץ כדי להבטיח את הפונקציונליות בסביבות ראלי תובעניות.

צינור כניסת אוויר עם גיאומטריה מורכבת

צינור כניסת האוויר הוא חלק הכרחי נוסף מאותה מכלול. חלק זה חייב לעמוד בלחץ מכני מתמשך של סביבת הראלי. בהדפסת תלת מימד ניתן היה להחליף את תהליך הייצור הרב-שלבי ששימש ליצירת החלק המקורי. באמצעות טכנולוגיית תלת מימד, ניתן יהיה לייעל את מאפייני החלק. הצוות בחר לייצר את החלקים הללו מפוליאמיד מחוזק בסיבי פחמן על ידי DSM. לחומר חוזק מתיחה ומודולוס גבוהים תוך שמירה על תכונותיו בטמפרטורות גבוהות.

נקודות מפתח של צינור כניסת האוויר המודפס בתלת מימד:

✔מודלים תלת מימדיים, אופטימיזציה והדפסה תלת מימדית של החלק נעשו תחת אותה קורת גג. החלק היה מוכן לבדיקה למחרת מהרעיון.
✔ייצור החלק הוא הרבה יותר חסכוני, מכיוון שאין צורך בתבניות יקרות או בתהליך ייצור רב שלבי.
✔החלק אושר עבור סביבות הראלי התובעניות עם מבחני לחץ ולחץ.

המכונית שנבנתה לחלוטין משופרת במספר חלקים מודפסים בתלת מימד נוסתה בפעולה. עם הניסיון של למעלה מ-200 עצרות WRC, ג'ארי-מאטי היה בטוח לגבי הביצועים של המכונית. כעת הוא הולך לתחרות אמיתית בראלי הארצי.

/*! elementor-pro - v3.13.2 - 22-05-2023 */
@charset "UTF-8";.entry-content blockquote.elementor-blockquote:not(.alignright):not(.alignleft),.entry-summary blockquote.elementor-blockquote{margin-right:0;margin-left:0}.elementor-widget-blockquote blockquote{margin:0;padding:0;outline:0;font-size:100%;vertical-align:baseline;background:transparent;quotes:none;border:0;font-style:normal;color:#3f444b}.elementor-widget-blockquote blockquote .e-q-footer:after,.elementor-widget-blockquote blockquote .e-q-footer:before,.elementor-widget-blockquote blockquote:after,.elementor-widget-blockquote blockquote:before,.elementor-widget-blockquote blockquote cite:after,.elementor-widget-blockquote blockquote cite:before{content:none}.elementor-blockquote{transition:.3s}.elementor-blockquote__author,.elementor-blockquote__content{margin-bottom:0;font-style:normal}.elementor-blockquote__author{font-weight:700}.elementor-blockquote .e-q-footer{margin-top:12px;display:flex;justify-content:space-between}.elementor-blockquote__tweet-button{display:flex;transition:.3s;color:#1da1f2;align-self:flex-end;line-height:1;position:relative;width:-moz-max-content;width:max-content}.elementor-blockquote__tweet-button:hover{color:#0967a0}.elementor-blockquote__tweet-button span{font-weight:600}.elementor-blockquote__tweet-button i,.elementor-blockquote__tweet-button span{vertical-align:middle}.elementor-blockquote__tweet-button i+span,.elementor-blockquote__tweet-button svg+span{margin-right:.5em}.elementor-blockquote__tweet-button svg{fill:#1da1f2;height:1em;width:1em}.elementor-blockquote__tweet-label{white-space:pre-wrap}.elementor-blockquote--button-skin-bubble .elementor-blockquote__tweet-button,.elementor-blockquote--button-skin-classic .elementor-blockquote__tweet-button{padding:.7em 1.2em;border-radius:100em;background-color:#1da1f2;color:#fff;font-size:15px}.elementor-blockquote--button-skin-bubble .elementor-blockquote__tweet-button:hover,.elementor-blockquote--button-skin-classic .elementor-blockquote__tweet-button:hover{background-color:#0967a0;color:#fff}.elementor-blockquote--button-skin-bubble .elementor-blockquote__tweet-button:hover:before,.elementor-blockquote--button-skin-classic .elementor-blockquote__tweet-button:hover:before{border-left-color:#0967a0}.elementor-blockquote--button-skin-bubble .elementor-blockquote__tweet-button svg,.elementor-blockquote--button-skin-classic .elementor-blockquote__tweet-button svg{fill:#fff;height:1em;width:1em}.elementor-blockquote--button-skin-bubble.elementor-blockquote--button-view-icon .elementor-blockquote__tweet-button,.elementor-blockquote--button-skin-classic.elementor-blockquote--button-view-icon .elementor-blockquote__tweet-button{padding:0;width:2em;height:2em}.elementor-blockquote--button-skin-bubble.elementor-blockquote--button-view-icon .elementor-blockquote__tweet-button i,.elementor-blockquote--button-skin-classic.elementor-blockquote--button-view-icon .elementor-blockquote__tweet-button i{position:absolute;left:50%;top:50%;transform:translate(-50%,-50%)}.elementor-blockquote--button-skin-bubble .elementor-blockquote__tweet-button:before{content:"";border:.5em solid transparent;border-left-color:#1da1f2;position:absolute;right:-.8em;top:50%;transform:translateY(-50%) scaleY(.65);transition:.3s}.elementor-blockquote--button-skin-bubble.elementor-blockquote--align-left .elementor-blockquote__tweet-button:before{right:auto;left:-.8em;border-right-color:#1da1f2;border-left-color:transparent}.elementor-blockquote--button-skin-bubble.elementor-blockquote--align-left .elementor-blockquote__tweet-button:hover:before{border-right-color:#0967a0}.elementor-blockquote--button-skin-bubble.elementor-blockquote--align-right .elementor-blockquote__tweet-button:before{left:auto;right:-.8em;border-right-color:transparent;border-left-color:#1da1f2}.elementor-blockquote--button-skin-bubble.elementor-blockquote--align-right .elementor-blockquote__tweet-button:hover:before{border-left-color:#0967a0}.elementor-blockquote--skin-boxed .elementor-blockquote{background-color:#f9fafa;padding:30px}.elementor-blockquote--skin-border .elementor-blockquote{border-color:#f9fafa;border-right:7px #f9fafa;border-style:solid;padding-right:20px}.elementor-blockquote--skin-quotation .elementor-blockquote:before{content:"“";font-size:100px;color:#f9fafa;font-family:Times New Roman,Times,serif;font-weight:900;line-height:1;display:block;height:.6em}.elementor-blockquote--skin-quotation .elementor-blockquote__content{margin-top:15px}.elementor-blockquote--align-left .elementor-blockquote__content{text-align:left}.elementor-blockquote--align-left .elementor-blockquote .e-q-footer{flex-direction:row-reverse}.elementor-blockquote--align-right .elementor-blockquote__content{text-align:right}.elementor-blockquote--align-right .elementor-blockquote .e-q-footer{flex-direction:row}.elementor-blockquote--align-center .elementor-blockquote{text-align:center}.elementor-blockquote--align-center .elementor-blockquote .e-q-footer,.elementor-blockquote--align-center .elementor-blockquote__author{display:block}.elementor-blockquote--align-center .elementor-blockquote__tweet-button{margin-right:auto;margin-left:auto}

"עם מדפסת miniFactory Ultra 3D, אנו מסוגלים ליצור חלקים לשימוש קצה עם תכונות משולבות. פעם היה קשה להשיג את החלקים האלה או אפילו לייצר אותם. דוגמה מצוינת לחלק כזה הוא צינור כניסת הטורבו החדש שהדפסנו בתלת מימד. הגיאומטריה המורכבת בשילוב עם זרימת אוויר אופטימלית גורמים לי להדהים".

ג'ארי-מתי לטוואלה, JML-Sports

ציוץ

יתרון תחרותי לעתיד

אחרי ה-Selica ST165 הפוקוס יעבור לכמה קלאסיקות ראלי נדירות אחרות כמו טויוטה סליקה ST185 ומיצובישי לנסר Evo3. עם ההתחלה המוצלחת עם טכנולוגיית miniFactory, הצוות כבר מכיר מספר חלקים שהם יכולים כעת להדפיס בתלת מימד. החלקים הבאים שיודפסו בתלת מימד הם קווי יניקה, כיסויי מסנני אוויר, פתחי אוורור וכיסויי מראות צד.

רק עם כמה חודשים של הדפסת תלת מימד והצוות כבר הצליח להחיות את קלאסיקות הפולחן של מכוניות ראלי. מספר הדברים שהם יעשו בשנים הבאות מוגבל רק על ידי הדמיון. אבל דבר אחד בטוח, הם ינצחו בעצרות שלהם עם הדפסת תלת מימד!

קרא עוד