Van Amersfoort Racing: הדפסת תלת מימד כאשר כל שנייה חשובה
ספורט מוטורי תמיד היה הבית של חדשנות טכנולוגית. מהנדסים בספורט עובדים מסביב לשעון, ומתחרים עם חדשנות מבריקה ברחבי העולם – מומחים ממכוניות, תעופה וחלל, ניתוח נתונים ותחומים רבים אחרים – כדי ליצור כלי רכב מהירים, חזקים וגמישים יותר. Van Amersfoort Racing אינו יוצא דופן.
נבחרת הולנד מתחרה גם בפורמולה 3 וגם בפורמולה 4, שם היא זכתה במרוצים ובאליפויות רבות. זה גם עזר לכישרונות מובילים כמו צ'ארלס לקלרק ומקס ורסטפן להתכונן לפורמולה 1. אבל הצלחתו לא מנעה מ- Van Amersfoort Racing למצוא דרכים חדשות להקדים אותם ממש לפני המתחרים. זו הסיבה שהצוות החל להשתמש בהדפסת תלת מימד.
בקו הזינוק
בהכנות ל-F3 Formula Regional, עשה Van Amersfoort Racing את הצעד לשימוש בשלדה שסיפקה היצרנית האיטלקית הנודעת Tatuus, הידועה ביציבותה ובכוח הסוס המוגבר שלה. הכל נראה טוב – פרט למכה קלה בכביש.
"קיבלנו את המכוניות רק שבועיים לפני המירוץ, המכונית הגיעה לסדנה ולא היו לנו כלים - כלום. תוך שבועיים בלבד היינו צריכים להכין את עצמנו למירוץ הראשון"
רמקו אדבוקאט, המנהל הטכני של צוות הפורמולה 3 של ואן אמרפורט רייסינג ציוץ
מכוניות פורמולה חייבות להיות מכוונות בצורה מושלמת לפני שהן מוכנות למסלול. זה מדע מדויק שבו עשיריות השנייה יכולות לעשות את ההבדל בין מקום על הפודיום של המנצח לבין החמרה של התבוסה. שבועיים בלבד לפני יום המירוץ, אם כן, ואן אמרפורט היה במצב קשה.
"זה המקום שבו ייצור תוסף עזר לנו מאוד, יכולנו לייצר כלים תוך יומיים בלבד וזה משהו שלא יכולנו לעשות קודם לכן עם ייצור מתכת".
רמקו אדבוקאט, המנהל הטכני של צוות הפורמולה 3 של ואן אמרפורט רייסינג ציוץ
על ידי פיתוח כלים מותאמים אישית עם מדפסות תלת מימד, הצוות הצליח להקדיש כל רגע אפשרי לכוונון עדין של כלי הרכב שלו, למשל כלי יישור אחורי נוצר להצבה על הפנס האחורי של מכונית פורמולה 3, זה אפשר למכונאים להתאים במדויק את גלגלי המכונית כדי להבטיח שהם הותאמו בצורה מושלמת למסלול.
מחוט לחוט
לכלי היישור האחורי השתמשו במוטות פחמן שמהם חוט מתוח משמש כאסמכתא לנקודת המרכז של הרכב, היה חשוב ביותר, אם כן שהמוטות הללו ימוקמו במדויק, מכיוון שחומרים סטנדרטיים כגון PLA אינם חזקים ונוקשים מספיק, הצוות החל להתנסות בחומרים מחוזקים בסיבי פחמן המיוצרים על ידי Clariant.
"הדפסנו הרבה עם חומרים קונבנציונליים, אבל עם חומרי סיבי הפחמן של Clariant, האפשרויות הן אינסופיות, עכשיו אנחנו מסוגלים למצוא פתרונות שיכולים לעמוד בסביבות הקיצוניות בהן אנו עובדים".
רמקו אדבוקאט, המנהל הטכני של צוות הפורמולה 3 של ואן אמרפורט רייסינג ציוץ
Clariant PA6/66 20CF הוא חומר ניילון המכיל 20% סיבי פחמן, המציע את התכונות המושלמות לעבודה. מכיוון שה-Ultimaker S5 משתמש במערכת פילמנט פתוחה, לא הייתה לו בעיה להדפיס את החומר באמצעות ליבת הדפסה Ultimaker CC 0.6.
Clariant גם סיפקה לצוות פילמנט PET-G בהתאמה אישית. הוא שימש ל"כריות הפנימיות" של כלי היישור האחורי, ומונע מהצבע להישרט בעת התקנת הכלי. ה-PET-G הוא הצבע הניאון-כתום המדויק כמו המדבקות במכונית Van Amersfoort Racing Formula 3, מה שנותן לכלים – כמו מפוחי אוויר מותאמים אישית – מראה חלק ומקצועי בהתאם לאסתטיקה של הצוות.
מצופים ועד אלופים
בזמן שהמהנדסים של הצוות יצרו כלים מתקדמים באמצעות Ultimaker S5, חברי צוות Van Amersfoort Racing אחרים החלו לראות את האפשרויות של הדפסת תלת מימד.
"הפילוסופיה של הדפסת תלת מימד גדלה בתוך החברה, אתה רואה פעמים רבות יותר שמכונאי מבקש כלי ספציפי מודפס בתלת מימד".
רמקו אדבוקאט, המנהל הטכני של צוות הפורמולה 3 של ואן אמרפורט רייסינג ציוץ
הדפסת תלת מימד אפשרה לצוות לגשת לאתגרים וליצור פתרונות בדרכים שקודם לכן היה הרבה יותר מאתגר לביצוע. מכונאים שעבדו על הבלמים הקדמיים של המכוניות, למשל, יצרו מחזיק כלים פשוט שניתן למקם על המתלה של המכונית. כעת, בעת ביצוע תחזוקה, כל כלי או חלק הדרוש להרכבת הרכב נמצאים תמיד בטווח ראייה ישיר ובהישג יד.
הטכנולוגיה יושמה גם על סימולטורי המירוצים הפנימיים הריאליים של ואן אמרספורט. סימולטורים אלה מציעים לנהגים את ההזדמנות להכיר את המסילות והמכוניות – כמו גם זמן להתרגל להילה, מערכת בטיחות לנהג המורכבת מפס מעוקל המקיף את תא הטייס של המכונית, המגן על ראשו של הנהג. בעוד שההילה מפחיתה באופן דרסטי את הסיכוי לפציעה של נהגים, היא גם משפיעה על השקפותיהם על הכביש.
הילה עולה כ-4,000 אירו וקשה לשחזר אותה באמצעות ייצור מסורתי. באמצעות מדפסת תלת מימד, Van Amersfoort Racing יצרה אחת מכל ארבע הדפסות פשוטות יחסית, ואז הדביקה אותן ועטפה אותן ביריעות סיבי פחמן. התוצאה הייתה הילה חזקה מספיק עבור הסימולטורים, אשר מסוגלים כעת להראות לנהגים תצוגות מציאותיות של המסלול.
הדרך קדימה
הכלים, הג'יג'ים והמתקנים שהמהנדסים של Van Amersfoort Racing יצרו עם מדפסות תלת מימד הפכו את התהליכים ליעילים יותר ואת החיים במוסך ובבור קלים יותר. הצוות ממשיך לגלות יישומים חדשים כמעט על בסיס יומיומי, תוך שימוש בהדפסת תלת מימד וטכנולוגיות אחרות כדי לדחוף את חדשנות המירוצים לגבולותיה.
"בשל הגודל המשמעותי של צי המכוניות F3 ו-F4 שלנו, כמות היישומים המודפסים בתלת מימד היא עצומה, אני יכול לדמיין שחברות גדולות כמו יצרניות רכב יכולות לייצר כלים רבים עם הדפסת תלת מימד."
רמקו אדבוקאט, המנהל הטכני של צוות הפורמולה 3 של ואן אמרפורט רייסינג ציוץ
השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם