עיצוב וייצור מכוניות בהדפסה תלת מימדית: סיפורה של BAC Mono R

עולם ייצור מכוניות העל עובר מהפכה על ידי השימוש בהדפסת תלת מימד, ואנחנו גאים להיות חלק מהמסע המרגש הזה.

כיצד Briggs Automotive Company (BAC), יצרנית מכוניות-על בריטית ידועה, משתמשת במדפסות UltiMaker 3D כדי לעצב ולייצר רכיבים מותאמים אישית עבור מכוניות הספורט העילית שלה.

הסיפור של BAC החל בשנת 2009, עם התשוקה של שני אחים, ניל ואיאן בריגס. אהבתם המשותפת לרכב הובילה ליצירת מכונית העל החוקית הראשונה בעולם לנסיעה על כביש, חד-מושבית – BAC Mono. מכונית זו הייתה התגלמות החזון שלהם – רכב כביש המשלב חווית נהיגה אותנטית וטהורה עם טכנולוגיית המירוצים העדכנית ביותר.

"המטרה שלנו הייתה לבנות מכונית המתמקדת בנהיגה ספורטיבית, מכונית שתתאים לפעילות פנאי. חיפשנו השראה מהמדע הבדיוני, הרובוטים והעתיד,עבורנו, חובבי הנהיגה. רצינו שהמכונית שלנו תהיה בעלת מראה ותחושה עתידני"

האבולוציה: מונו עד מונו R

במהלך השנים, BAC ביצעה שדרוגים משמעותיים בדגם המונו, מה שהוביל ליצירת המונו R. יצירת המופת הזו יכולה לעבור מ-0-100 קמ"ש תוך 2.5 שניות בלבד, ומציגה את האפשרויות של טכניקות ייצור מודרניות.

חלוצות הדפסת תלת מימד

BAC, שתמיד נמצאת בחזית ההתקדמות הטכנולוגית, פועלת כחממה לחידושים  פורצי דרך במסגרת פרויקטי המחקר והפיתוח החלוציים שלה.

לשם כך, BAC אימצה את הדפסת התלת מימד בשלב מוקדם.

גישה זו התאימה במיוחד לחברה שכן היא מעצבת ומייצרת את ה-Mono R בקבוצות קטנות, המותאמות עבור חובבי מכוניות ספורט ואספנים, היא מייצרת חלקים בהזמנה אישית בכמות קטנה. כתוצאה מכך, עיבוד CNC או הזרקה היה מיותר עבור רמת ייצור זו.

במקום זאת, הצוות ב-BAC פנה אל UltiMaker שייצרה מערכת אקולוגית להדפסה תלת-ממדית UltiMaker. באמצעותה, הצליחה BAC לייצר חלקים מהירים, זולים וניתנים להתאמה אישית באיכות גבוהה.

זה הביא לשיפורים משמעותיים בתהליכי התכנון והעיצוב, הפחתת עלויות ויעילות הייצור הכוללת.

"בימיה הראשונים של טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד, כששימשה בעיקר לייצור אב טיפוס מהיר, לא ממש הבנו את ההשלכות כיצרנית חלקי ייצור.
אבל כעת למעלה מ-44 חלקים שונים של המכונית מודפסים כעת בתלת-ממד - רכיבי מנוע מבניים, תומכי מראות כנפיים, תומכי פנסים. באמת אימצנו את הדפסת תלת מימד ואת החופש העיצובי שהיא מעניקה לנו. המערכת האקולוגית של UltiMaker מאפשרת לנו להפגיש את כל ההיבטים השונים של הייצור שלנו ולהיות אופטימליים כל הזמן במיקום אחד."

הכוח של UltiMaker

מהנדסי BAC מסתמכים באופן בלעדי על מדפסות UltiMaker 3D, ומפעילים כיום שלוש מדפסות UltiMaker S5 3D.

הצוות מייצר ובודק במהירות תהליכי עיצוב מרובים, תוך שילוב משוב מלקוחות וביצוע חידודים על סמך דרישות פונקציונליות. גישה זו מאפשרת יצירת חלקים הניתנים להתאמה אישית מותאמים במיוחד לביצועים, ארגונומיה ואסתטיקה.

המפעל הדיגיטלי של UltiMaker

BAC משתמשת במפעל הדיגיטלי של UltiMaker כדי לרכז ולייעל את פעולות ההדפסה התלת-ממדיות שלה. זה כולל ניהול תהליכי עיצוב, הכנת הדפסה, הדפסה והנדסה לאחור. המפעל הדיגיטלי מאפשר לצוות לאחסן את הקבצים הדיגיטליים שלו יחד עם פרמטרי הדפסה, הגדרות ומפרטי חומרים קשורים, מה שמבטיח עקביות וחזרה על תהליכי הדפסה מרובים, עם גישה מרחוק, הם יכולים לבדוק ולשלוט במדפסות בקו הייצור שלהם הפועלות לפי דרישה 24 שעות ביממה.

"המפעל הדיגיטלי של UltiMaker איפשר לשפר תהליכי ייצור ליצירת אב טיפוס עבור חלקי ייצור ב-BAC", אמר תומס טונסטל, טכנאי פחחות ומפעיל הדפסות תלת מימד ב-BAC. "למשל, אני יכול לפרוס מראש עבודות הדפסה ולשמור אותן במחסן הדיגיטלי, מה שחוסך לי הרבה זמן להדפסות עתידיות.

 Digital Factory גם מאפשר לנו לשלב את המדפסות עם התוכנה שלנו, מה שמאפשר לי לנהל מרחוק את המדפסות, הפרויקטים והצוותים".

בחירת חומרים: כוחה של בחירה

תוכנית UltiMaker Material Alliance מספקת ל-BAC מגוון רחב של חומרים הנדסיים ותעשייתיים שנבדקו, אושרו ועברו אופטימיזציה לשימוש עם מדפסות UltiMaker 3D.

מגוון  החומרים הרחב, מאפשר ל-BAC  לבחור את החומר המתאים ביותר עבור כל יישום.

המגע האישי

כל רכב Mono R מותאם באופן ייחודי למפרט הלקוח, הודות לגמישות שמציעה ההדפסה בתלת מימד.

אלמנטים כמו המושב, אחיזת ההגה, ערכת הצבעים ואפילו חליפות המירוץ הם כולם בהזמנה אישית.

לקוחות יכולים להוסיף נגיעות אישיות כגון ראשי התיבות ומספרי המכוניות שלהם ישירות על המכונית ושלט הרכב.

מפעיל השותף שלך בחדשנות

כיבואנית רשמית ומפיצה של מדפסות UltiMaker 3D בישראל, מפעיל נרגשת להיות חלק מהמהפכה הזו.

באמצעות הכוח של הדפסת תלת מימד, אנו מציעים ללקוחותינו את ההזדמנות לדמיין מחדש את תהליכי העיצוב והייצור שלהם.

 

"כיצרן שנכנס לראשונה להדפסת תלת מימד, אחד הדברים שהיו סופר חשובים לנו היה לקבל תמיכה מקומית. זה היה מסע עבורנו. המכונות היו חדשות, החומרים היו חדשים, ללמוד לעצב את החלקים היה חדש. היינו מחכים זמן רב יותר אם לא הייתה לנו את התמיכה המקומית. זה היה ממש מהותי באימוץ הטכנולוגיה הזו".

 

מפעיל מחויבת לתמוך בלקוחותיה משלב העיצוב והייצור באמצעות טכנולוגיית הדפסת תלת מימד בישראל. כשותפה רשמית וותיקה של UltiMaker, , מפעיל נרגשת מהאפשרויות החדשניות שהטכנולוגיה וחומרי הגלם ההנדסיים פותחים עבור לקוחותיה.

הצטרפו אלינו למסע החדשנות המרגש הזה וחולל מהפכה בתהליך הייצור שלכם עם מפעיל.