ספורטאי ביאתלון מגיעים להישגי שיא עם Athletic 3D ו-BASF Forward AM

ביאתלון

רובי ביאתלון בהתאמה אישית מלאה לארגונומיה ודיוק מירבי

בספורט המקצועי הציוד של ספורטאי הוא לעתים קרובות הגורם המכריע בין זכייה או רק להיות אחד מהמשתתפים. זה נכון במיוחד עבור הביאתלון, ספורט פופולרי וענף אולימפי. הוא משלב סקי חוצה מדינה בשילוב ירי ברובה והוא מבוסס כולו על מהירות ודיוק. עם הרובה, ביאתלטים צריכים לפגוע במטרה קטנה במרחק של 50 מטרים, בקוטר של 4.5 עד 11.5 ס"מ בלבד. בגלל מרחק הירי והעייפות ממסלול הסקי הקשה, ארגונומיה של רובה חיונית לביצועים מוצלחים של ביאתלטים.

הפרויקט
תעשייה

מוצרי צריכה

מוצר

רכיבים לרובי ביאתלון

למה BASF Forword AM?

חומרי AM בהתאמה אישית מושלמת

חומר בשימוש

Ultrafuse® PP GF30

התוצאה

רובי ביאתלון בהתאמה אישית מלאה לארגונומיה ודיוק מירבי

האתגר: ארגונומיה אופטימלית לדיוק מקסימלי במהירות גבוהה

דיוק עם הרובה הוא קריטי לניצחון בביאתלון – והמהירות שבה ביאתלטים יכולים לירות יכולה להיות ההבדל בין מדליה לכף עץ. רובי ביאתלון מודרניים הם בעלי מבנה מודולרי, מה שאומר שניתן להחליף רכיבים כדי להתאים לתנאים משתנים. ביאתלטים מקצועיים מחפשים כל הזמן ציוד חדש כדי לשפר את ביצועי הירי שלהם, שכן שניות עושות את ההבדל. ספורטאי על בינלאומיים שצוידו ב-Athletics 3D בחנו אפשרויות חדשות לעיצוב הרובה לעונת גביע העולם בביאתלון 2022 על ידי שימוש בטכנולוגיות תלת מימד.

כדי להגביר את הדיוק ואת מהירות ביצועי הירי שלו, המפתח היה לייעל את כל אזורי המגע בין הרובה לביאתלט. במשך שנים, ספורטאים מובילים עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם מומחה הציוד שלהם כדי לשפר את רכיבי הרובה על בסיס עץ – אבל החומר הזה נשחק והגיע לגבולותיו.

פתרון: רכיבי רובה מודפסים בתלת מימד בהזמנה אישית

Forward AM פתחו אפשרויות חדשות עצומות עבור ציוד ביאתלון. יצרנית ציוד הספורט הצרפתית Athletics 3D עיצבה מגוון מקיף של חלקים הניתנים להתאמה אישית מלאה לכל ספורטאי ולהרכבה בצורה מדויקת על הרובים שלהם.

דיגיטליזציה של מאגר רובה ביאתלון עומד. (מקור: Focus Outdoor / Athletics 3D).

החומר הנבחר עבור רכיבי הרובה בעלי הדרישה הגבוהה הוא הפילמנט של Forward AM, סליל פילמנט מתקדם בדרגת הנדסה המורכב מ-30% סיבי זכוכית מיוחדים שתוכננו במיוחד עבור הדפסת תלת מימד. חיזוק סיבי הזכוכית שלו מתאים באופן אידיאלי לסביבות קשות במיוחד – וביאתלון הוא דוגמה מצוינת. אפילו טוב יותר, עמידות ה-UV המצטיינת שלו פירושה שהוא מתאים באופן מושלם ליישומים עם חשיפה ממושכת לקרינת שמש חזקה. בסך הכל, הוא התאמה מושלמת ליישומי ביאתלון.

פריט עמידה מודפס בתלת מימד המותאם למלאי רובה ביאתלון של אתלט (מקור: Athletics 3D).
רובה ביאתלון עם רכיבים אישיים מודפסים בתלת מימד בפעולה (מקור Alain Lamour / Athletics 3D).
תוצאה: ביאתלטים ורובים עולים שלב ברמת הדיוק

הודות ל-Forward AM, ספורטאים מובילים יוכלו כעת לבחור מתוך מגוון רכיבים מותאמים עבור הרובים האישיים שלהם. עם סריקת תלת מימד דיגיטלית היכולת לשלב את הצרכים האישיים של כל ספורטאי אומרת שהספורטאי מקבל רובה ביאתלון בהתאמה אישית מלאה עם ארגונומיה מושלמת.

"פעלנו על פי בקשתיהם של ספורטאים מובילים לחוזק מעולה של רכיבים במשקל נמוך", אומר קלמנט ז'קלין, מהנדס ספורט ב-Athletics 3D, "בהתחשב בתנאי החוץ הקשים לביאתלון בקיץ ובחורף כאחד. לכן ציידנו את הרובה שלהם בחלקים המותאמים באופן ייחודי למורפולוגיה של הגוף והציוד של הביאתלט – ויותר מהתאמה לתנאים קשים. Ultrafuse® PP GF30 מאת Forward AM הוא מושלם עבור זה, ומספק חוסן חומר מעולה לאחר הדפסה וחיבור בין-שכבתי באיכות מעולה. הטכנולוגיה והחומרים של AM אפשרו לנו לעמוד בדרישות של ספורטאים, והם שוקלים כעת רכיבים נוספים עם חומרי Forward AM לעונת 2022".

"ביאתלון זה להתאמן בתנאי קיץ וחורף קיצוניים כאחד. לכן החלטנו להשתמש ב-Ultrafuse® PP GF30 של Forward AM מכיוון שהוא חזק במיוחד, קל משקל וקל להדפסה."