התקנים אורטופדיים ברמה הבאה מאת Spentys ו-Forward AM

אורתוזים Orthoses

אורתוזים (התקנים אורטופדיים) הדור הבא מאת Spentys ו-Forward AM

עם עליית תוחלת חיי אוכלוסיית העולם, הבעיות האורטופדיות צפויות לעלות. כתוצאה מכך, שוק האורתופדיה בהתאמה אישית ימשיך להתרחב.

הפרויקט
תעשייה

רפואה

מוצר

סדים אורטופדיים

למה basf forword AM?

הפורטפוליו הגדול ביותר של חומרי AM בעלי ביצועים גבוהים מציע את החומר המתאים לסוגים שונים של אורתוזים

החומרים שהיו בשימוש

Ultrafuse® PP, Ultrafuse® TPU64D, Ultrafuse® PET CF15, Ultrafuse® PLA, Ultracur3D® ST45

התוצאה

סדים מודפסים בתלת ממד המאפשרים לספקי שירותי בריאות ליצור מוצרי אורטופדיה איכותיים, ספציפיים למטופל מהר יותר ועם נוחות מוגברת למטופלים

האתגר: מתן מענה לדרישת המטופלים למכשירי קיבוע מודרניים

טכנולוגיות דיגיטליות מודרניות כגון Additive Manufacturing אמורות לשנות באופן קיצוני את תעשיית האורטופדיה המסורתית בעתיד הקרוב, כאשר המגזר מתמודד עם עלויות הולכות וגדלות עבור מומחים אורטופדיים ודרישות גבוהות יותר של מטופלים לגבי נוחות, אסתטיקה ואיכות חיים.

בכל הנוגע לנוחות, כל מי שאי פעם נשברה לו יד מכיר את המאבק: מכשירי קיבוע מסורתיים כמו גבס הם מאוד לא נוחים, אפילו מקלחת הופכת למסורבלת ומייגעת, ויש צורך בפגישות חוזרות ונשנות עם המומחה כדי לבדוק ולהתאים אותם מחדש. בקיצור, ייצור, התאמה והתאמה של מכשירי קיבוע מסורתיים גובה זמן ותשומת לב של המטופלים, שלא לדבר על הפסולת הנוצרת בתהליך. למטופלים הסובלים מחוסר מיצוב כרוני זה אפילו יותר גרוע, מכיוון שהם צריכים לעמוד בלחץ מתמיד של קיבועים מתקינים כואבים. גם ספקי שירותי בריאות מודעים היטב למצב – עבורם, התהליך  המסורתי גוזל זמן יקר שהם היו מעדיפים להשקיע בטיפול בחולים שלהם. 

פתרון: הדפסת תלת מימד התקני קיבוע מותאמים

ייצור תוסף הדפסה מבית BASF פותח אפשרויות חדשות לאנשי מקצוע אורטופדיים ברחבי העולם. עד כה, שילוב AM בעבודתם היומיומית הייתה משימה מורכבת. כעת, טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי חברת המדטק הבלגית Spentys, תוך שימוש בחומרים בעלי ביצועים גבוהים על ידי Forward AM, מספק פתרון שמביא לתוצאות מעולות בעולם האמיתי ומעלה מכשירי קיבוע לשלב הבא.

קיימות שתי נקודות טיפול עיקריות, חדרי מיון וטכנאי אורטופדיה, Spentys מאפשרת לספקי שירותי בריאות לפעול מהר יותר ולספק למטופלים פתרון הרבה יותר נוח ומותאם אישית. עבור מנתחים אורטופדים, המהירות היא הכרחית – צוות חדר המיון צריך לטפל במטופלים שלהם באופן מיידי. על ידי הדפסת תלת מימד של סדים מותאמים אישית, הם מסוגלים כעת לספק מכשירים רפואיים הרבה יותר נוחים, במהירות גדולה יותר ויעילה יותר.

פלטפורמת Spentys מאפשרת לטכנאים אורטופדיים, המטפלים בעיקר בחולים עם הפרעות כרוניות, לשלב סריקה תלת מימדית, מידול תלת מימד כמו גם הדפסת תלת מימד בתהליכי העבודה שלהם. המטופלים שלהם זקוקים למכשירים עמידים יותר מאנשים עם ידיים או רגליים שבורות במחלקה לרפואה דחופה – מומחים אורטופדיים אלה זקוקים לקיבועים העשויים מחומר אחר העונה על הדרישות הספציפיות של הלוקים הכרוניים שלהם.

"הצלחנו ליישם את טכנולוגיית התלת-ממד במהירות בתהליכי הייצור והמכשירים הקיימים שלנו. זה כבר הוכח כבעל ערך מוסף עצום עבור המטופלים שלנו והנהלים הפנימיים שלנו".

יתרה מכך, לכל סוג של סד נדרש חומר אחר: בחלקם נדרשת גמישות ואחרים צריכים לספק יותר תמיכה, ולפיכך נדרש חומר נוקשה יותר. אחד מהותיקים והגדולים ביותר בתעשיית ייצור התוספים, Forward AM היה השותף הראשון של Spentys. מתוך מגוון החומרים המקיף של Forward AM הכוללים אבקות פולימרים, פוטופולימרים וחוטים מתקדמים, זיהו השותפים, קבוצה יוצאת דופן של חומרים להדפסת תלת מימד, סדים מהדור החדש עבור כל ספקטרום היישומים.

עבור כיסויים פרוסטטיים, Ultrafuse® PET החזק הוא ההתאמה המושלמת, בעוד שפילמנט Ultrafuse® PET CF 15 הוא אידיאלי עבור קסדות מגן ומסכות, תוך מינוף חיזוק הפחמן שלו. הפילמנט הגמיש ביותר Ultrafuse® TPU 64D מאפשר התקנים אורטופדיים קטנים ו-Ultrafuse® PP הוא הבחירה הבולטת עבור סדים, המספק עמידות רבה למתח ושברים בשילוב עם יכולת צורה ועמידות מצוינות – חיוני עבור אורתוטיסטים ויצרנים של מכשירים רפואיים מותאמים אישית.

כאשר המהירות עבור בתי חולים היא החשובה, Spentys עושה שימוש בפוטופולימר Ultracur3D® ST45, שכן טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית שלו DLP מאופיינת בהדפסה מהירה – זה מה שחשוב ביותר במחלקת החירום. Ultracur3D ST45 מתאים באופן מושלם ליישום זה הודות למהירות ההדפסה המדהימה שלו והתאימות הביולוגית שלו.

סד שיקומי מודפס עם Ultrafuse® PP. בשימוש מיד לאחר פציעה או ניתוח, הוא שומר על יציבות הברך אך עדיין מאפשר תנועה מוגבלת בזמן הריפוי. חוט ה-Ultrafuse® PP מספק את המתח הנדרש ואת עמידות הסדקים כדי לספק מכשיר אימוביליזציה בטוח ואמין. (מקור: Spentys).
פוליקאסט מודפס עם Ultracur3D® ST45, המשלב חוזק גבוה, קשיחות ועמידות בפני פגיעות. (מקור: Spentys).

גם עבור חולי ניתוח, מכשירים מודפסים בתלת מימד כגון מסכות פנים מאפשרים להם להמשיך בחייהם ללא הגבלות. מיד לאחר שבר באף, שחקנית הוקי שדה המקצוענית פיי קייגר ששיחקה ב-KMTHC בליגת העל הבלגית לבשה מסיכת פנים מודפסת עם Ultrafuse® PET CF 15 שאפשרה לה לחזור למגרש במהלך ההחלמה.

"הודות לפתרון המודפס בתלת מימד, המסכה התאימה לי בצורה מושלמת ואפשרה לי להמשיך לשחק בביטחון בשטח!"

Spentys מצאה ב-Forward AM, שותף מהימן ואמין שהפורטפוליו הרחב שלו מציע חומרים מתקדמים לייצור תוסף לכל סוגי התקני הקיבועים. הפתרון החדש של השותפים מאפשר לאנשי מקצוע אורטופדיים להציע מכשירי קיבוע מותאמים אישית למטופלים תוך הגברת היעילות של תהליך הייצור שלהם, על ידי מינוף היתרונות של ייצור תוסף. הקיבועים המודפסים בתלת מימד מותאמים אישית לכל מטופל, הרבה יותר נוחים, קלים ונושמים ממכשירים מסורתיים. הודות לגמישותם, הם קלים להסרה והחלפה כדי לעקוב אחר תהליך הריפוי ולבצע התאמות במידת הצורך, ללא צורך להתחיל מחדש עם מכשיר חדש, ובכך לחסוך זמן יקר, חומר יקר ובזבוז מיותר.

Fay Keijer עם מסיכת פנים מודפסת תלת מימדית עשויה Ultrafuse® PET CF 15. המכשיר הרפואי המחזק בפחמן מספק הגנה ותמיכה גבוהים בתנאים הקשים ביותר. (מקור: Spentys).