שילוב טכנולוגיות תלת מימד בתעשייה הביטחונית

התעשייה הביטחונית בישראל הייתה מהראשונות לאמץ ולשלב את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד, בגלל יתרונותיה הרבים. באמצעות טכנולוגיית הדפסה בתלת מימד ניתן לתכנן ולייצר רכיבים, חלקי חילוף ופריטים נוספים באיכות גבוהה ובדיוק רב, בהתאם לתקנים המחמירים שמאפיינים תעשייה זו.

חברת מפעיל מספקת פתרונות מתקדמים לשילוב טכנולוגיות תלת מימד בתעשיות הביטחוניות באמצעות היצע עשיר ומגוון של מדפסות וחומרי גלם, החברה מספקת מענה מקצועי המותאם לצרכים הייחודיים של תעשיית הביטחון, והארגון ועובדיו מחזיקים בסיווג גבוה וברישיון ספק של משרד הביטחון, על כל זרועותיו ושלוחותיו.
חשוב לציין כי לאור נושאי ביטחון שדה ומגבלות הסיווג הביטחוני, איננו יכולים להרחיב כאן באתר על כל השירותים ומגוון הפתרונות הטכנולוגיים שאנחנו מציעים ללקוחותינו הרבים בתעשייה הביטחונית. הנכם מוזמנים לפנות אלינו כדי לקבל הסברים על הפתרונות ושיטת העבודה איתנו.

יישומים מרכזיים של טכנולוגיות תלת מימד בתעשייה הביטחונית

שילוב טכנולוגיות תלת מימד בתעשייה הביטחונית מספק מענה ליישומים ולצרכים הייעודיים הבאים:
ייצור מקומי מהיר של חלקי חילוף ורכיבים קריטיים: חברות בתעשייה הביטחונית יכולות לייצר בעצמן חלקי חילוף ורכיבים חיוניים לציוד הצבאי ולמערכות המתקדמות שהן מפתחות ומייצרות. בין היתר הן יכולות לייצר את חלקי החילוף בשטח וכך הן חוסכות זמן ומשאבים רבים בשרשרת האספקה ובתהליכי הייצור. חשוב לזכור כי חברות בתעשיית הביטחון אינן יכולות להוציא פרויקט לייצור חלקי חילוף ורכיבים מסווגים במיקור חוץ, אלא בתנאים מסוימים, וברוב המקרים הן מעדיפות לייצר את הפריטים בעצמן, במהירות ובאופן נקודתי בהתאם לצרכים המשתנים.


ייצור רכיבים מחומרים מתקדמים: אחד מהיתרונות של טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד הוא האפשרות לייצר חלקים לפי דרישה מחומרים קלים, איכותיים, מורכבים ומתקדמים יותר.
בניית מודלים ואב טיפוס: חברות ביטחוניות חייבות להקפיד על ביטחון שדה וסיווג גבוה, לכן עליהן לתכנן ולבנות מודלים ואב טיפוס במפעלי החברה, והפתרון לכך הוא הטמעת מדפסות תלת מימד בארגון. המגמה כיום בתעשייה הביטחונית היא לפתח ולייצר אב טיפוס בחברה עצמה ולבדוק את המודל מבחינת פונקציונליות, חוזק, עמידות, ארגונומיה ונוחות לפני המעבר לייצור סדרתי, וכך החברה חוסכת משאבים רבים, מקצרת את זמני הפיתוח ושומרת על סיווג.

חופש עיצוב וייצור ציוד מותאם אישית: הטמעת טכנולוגיות תלת מימד בתעשייה הביטחונית מאפשרת לגופים השונים חופש עיצובי והזדמנות לפתח ולייצר ציוד מותאם אישית ולפי דרישה מוגדרת מראש. כך לדוגמה ניתן לייצר רחפן קטן וקל משקל המותאם לפעילות המבצעית של החייל, תוסף ייעודי לנשק, כלי עבודה, חלפים שחייבים לעמוד בדרישות גבוהות ובתנאי שטח קיצוניים וכדומה.


ייצור תותבות ועזרי שיקום: טכנולוגיית התלת מימד מסייעת בתכנון וייצור עזרי שיקום לחיילים פצועים כמו סדים, תותבות ואביזרים נוספים, בהתאמה אישית ובדיוק רב. בעתיד הקרוב הטכנולוגיה צפויה להיות שחקן מרכזי גם בהדפסת רקמות ואיברים להשתלה.

דוגמאות לשילוב הדפסות תלת מימד בתעשייה הביטחונית

חלקי חילוף לכלי טייס בלתי מאוישים: מלחמת חרבות ברזל מוכיחה את חשיבות כלי הטיס הבלתי מאוישים בשדה הקרב, ובעזרת הדפסות תלת מימד ניתן לייצר את השלד והרכיבים של דאונים וכטב"מים בגדלים ומסוגים שונים, לצרכי מעקב, מודיעין, תקיפה, שינוע מטענים וציוד רפואי ועוד. יש אפשרות לייצר כטב"מים בהתאמה אישית לצרכי החייל בשדה הקרב ובשגרה.

ציוד לחימה מותאם אישית: אחד מהשימושים הרבים של טכנולוגיות התלת מימד הוא ייצור ציוד לחימה מותאם אישית, לדוגמה הדפסת ידיות אחיזה ייעודיות לכלי נשק, זיווד צבאי, מדרסים בהתאמה אישית לנעליים הצבאיות, אביזרים מסווגים לאמצעי קשר ועוד. הדפסה של ציוד לחימה מותאם אישית מבטיחה שיפור ניכר בביצועי החיילים, ארגונומיה מושלמת, שימוש נוח יותר בציוד וכו'.

חשוב לדעת כי טכנולוגיות התלת מימד משולבות היטב בתעשיות הביטחוניות גם לצרכי הדמיות וסימולציות, לדוגמה תכנון וייצור מודל תלת מימדי של שטח מסוים, למשל שטח בנוי עם מבנים והדמיית אמצעי לחימה ונשקים של האויב המסתתר במרחב עירוני (הדמיות של לוחמה בשטח בנוי).

יתרונות השימוש בטכנולוגיית התלת מימד בתעשייה הביטחונית

  • ייצור מהיר, יעיל וזול יותר, לפי דרישה ובהתאמה אישית מלאה.
  • גמישות עיצובית ואפשרות לייצר פריטים מורכבים בהתאמה אישית.
  • חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח והייצור.
  • פתרון בר קיימא וצמצום ההשפעה הסביבתית.

אתגרים ומגבלות

הטמעת טכנולוגיות תלת מימד בתעשייה הביטחונית מחייבת התייחסות נכונה לאתגרים ולמגבלות כגון:

  • אבטחת מידע וסייבר – בתעשייה הביטחונית חייבים להפקיד על אבטחת מידע וסייבר ברמה הגבוהה ביותר מחשש לזליגת מידע רגיש ושימוש לרעה בקבצי תלת מימד מסווגים.
  • בקרת איכות – המוצרים המודפסים בתלת מימד חייבים לעמוד בתקנים המחמירים ולעבור בקרת איכות מקצועית ומקיפה, לרבות עמידה במבחני ביצוע בתנאים קיצוניים ובשדה הקרב.
  • עלויות: העלות של מדפסות תלת מימד מתקדמות וחומרי גלם מורכבים עשויה להיות גבוהה.
  • הכשרת כוח אדם – כדי להטמיע טכנולוגיות תלת מימד בתעשייה הביטחונית יש להכשיר כוח אדם מיומן לטובת הנושא.
  • מגבלות טכנולוגיות – יש להתייחס למגבלות הקיימות של הטכנולוגיה מבחינת דיוק ורזולוציה, סוגי חומרים, מהירות הדפסה ועוד.

לסיכום, טכנולוגיית התלת מימד מציעה יתרונות רבים לתעשייה הביטחונית וכבר היום היא משנה את פניה. לקוחות רבים בתעשייה הביטחונית מטמיעים את הטכנולוגיה החדשה והם מייצרים בהצלחה ובאיכות גבוהה מגוון רחב של אביזרים, ציוד, חלקי חילוף, רכיבים ומכשירים שונים המותאמים לדרישות הספציפיות של הצבא וכוחות הביטחון בארץ ובעולם.

למידע נוסף צרו איתנו קשר!